Pejuang Warisan Seni Beladiri Melayu

SELAMAT DATANG KE BLOG GELANGGANG PERSANTA NALA

Saturday, January 22, 2011

KOMEN DI YOUTUBE



Salam semua,

Sekadar paparan buat kita semua;


komen dari wanlipan87;

jawapan dari saya;


Bersama-sama lah kita ambil pengajaran dari kes seperti ini........


Wassalam

5 comments:

  1. kenapa masih ada orang yang buta mengenal silat warisan bangsa.Belajar dan tuntutlah ilmu Silat selagi badan terdaya. Saudara Azizan teruskan lah usaha murni Gayong.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas sokongan sedara Pedang Melayu...... sama2 kita usaha mengembangkan usaha murni ini.Semoga beroleh berkat dariNYA.

    ReplyDelete
  3. Salam... mohon kepada suka memperlekehkan tentang keupayaan ilmu persilatan warisan bangsa ... jangan menyalahkan apa yang di tunjukkan... dalam persilatan unsur keagamaan islam amat banyak di terapkan. Untuk menjadikan seseorang pesilat tabah dalam segala ujian memerlukan keyakinan yang teguh..untuk berjaya perlu ada ketekunan.. saya percaya sekiranya sesuatu ujian dilakukan adalah bermula dengan keyakinan dan tidak ada perasaan takut. Bermulalah dengan kalimah Allah adalah asas untuk memulakan sebarang pekerjaan. Saudara Azizan..sebagai pengamal ilmu persilatan tunjukkan kepada anak didik kita bahawa belajar dan berguru boleh membentuk keyakinan dalam berjaya dalam sebarang ujian. Ilmu pernafasan yang betul juga boleh membuatkan tubuh badan kita tahan dan tegap di sertakan bersama teknik yang dipelajari boleh menjayakan sebarang pertujukkan.

    ReplyDelete
  4. jangan lihat pada kelebihan ilmu.tapi lihatlah pada kelebihan Allah beri pada insan yang mempelajari ilmu tersebut.. hmm..ilmu sihir pun kalu dipelajari, Allah bagi sedare..sedare yakin ke ilmu sedare blajo nie tak menyalahi hukum syarak sedare.. satahu aku.. cuma mukjizat, arhas, keramat dan maunah saja yang betul..tapi empat perkara nie cuma untuk orang soleh..yang selebihnya macam istidraj, sihir, syu'urah, silap mata..semua menyalahi syarak sbb kebanyakan orang fasiq pun diberi Allah kelebihan..hmm...

    ReplyDelete
  5. Semua yg ditunjukkan bukan tergolong dlm semua yg disenaraikan oleh sedara....... bukan mukjizat, bukan irhas, bukan keramat, bukan maunah tapi ianya dapat dilakukan sebab ilmu yg menggunakan Teknologi Al-Quran dan Ilmu Alam. Semuanya boleh dipelajari oleh semua org tanpa ada perantaraan jin. Boleh dijelaskan dengan FAKTA SAINTIFIK.

    Kesimpulannya, berlapanglah dada dan mendalamilah ilmu agar tidak cepat melatah dan berhukum. Wallahua'lam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...