Pejuang Warisan Seni Beladiri Melayu

SELAMAT DATANG KE BLOG GELANGGANG PERSANTA NALA

Monday, February 7, 2011

MENTERA GAYONG - PULIH BADAN

Salam,

Mentera Pulih Badan dibaca ketika hendak melumur minyak panas@urut ke tubuh pesilat. Kebiasaannya dibaca sewaktu Upacara Mandi Minyak;


Wallahua'lam

4 comments:

  1. Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani.

    Saya nak tahu, saya selalu diganggu sewaktu tidur, dan setiap kali waktunya saya akan diganggu dan saya tidak mampu keluar dari mimpi saya. Kemudian dengan tidak sengaja saya pulang kampung di Melaka 'Durian Daun' yang disekelilingnya pernah berpasakkan Persilatan 'Megat Panji Alam'. Wallahu'alam

    Kebetulan waktu tue saya beramalkan Qulhu pada setiap hari yang saya fikir sebagai hari puasa sunat Isnin dan Khamis(alangkah indahnya kalau benar).Dan semasa menghabiskan cuti trimester ke-sepuluh, pada malam pertama saya temankan emak, disisinya saya laungkan Azan sehingga hilal Syahadah.

    Dan untuk pengetahuan saudara, penyucian yang saya amalkan hanya mengharapkan hari kiamat,sebelum bersolat,Soalan saya,perlukah saya minta diberi jaminan daripada penjaga saya,sekiranya saya ingin mengaji? Dan perlukah saya melafazkan ikrar taat setia yang sering dirukyahkan sewaktu pembatalan perjanjian?

    Yang Mengharap,

    ReplyDelete
  2. Correction.

    First sentence di paragraph pertama : Kemudian dengan tidak sengaja saya balik kampung yaitu di Kampung Durian Daun,di 78300 Masjid Tanah,Melaka.

    Second sentence on second paragraph:FYI, ia adalah bentuk 'Willahi' yang terhasil dari riang "an unconscious input" whereby i hammer myself with hope for freedom.

    Third sentence di paragraph: Dan untuk pengetahuan saudara, penyucian yang saya amalkan hanya mengharapkan datangnya hari kiamat,iaitu sebelum solat wajib dengan menggandakan pembersihan tubuh dari daki-daki kotor. Soalan saya, perlukah saya memohon jaminan daripada penjaga saya, sekiranya saya teringin benar mengkhatamkan Qulhu 70,000. Maaf.

    ReplyDelete
  3. Wslm. Solat WAJIB bagi Umat Islam. Penyucian diri adalah usaha dalam mencapai kesempurnaan hidup. Khatam Qulhu termasuk dalam usaha ini. Maka ianya antara kita dan Allah SWT.Kenapa perlu mohon jaminan daripada penjaga?

    ReplyDelete
  4. hey gho isam
    dalam ghoib aku
    ghoib muhammad
    dalam ghoib muhammad
    ghoib tuhanku
    bukan aku punya kuasa
    tuhan aku punya kuasa


    *ada sapa2 tau pasal mantera nih???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...