Pejuang Warisan Seni Beladiri Melayu

SELAMAT DATANG KE BLOG GELANGGANG PERSANTA NALA

Tuesday, March 31, 2015

PESAN GURU : JANGAN GOPOH DALAM BERGAYONG

Salamun Alaik;


Ayahanda Amin Hamzah sedang memberi AMANAT buat Anak Gayong Labuan

"Jika saya mahukan pujian, sanjungan dan pengaruh, saya boleh bagi berpuluh-puluh buah satu hari untuk kamu semua belajar dan tonjolkan pelbagai senjata Gayong yang RAHSIA jika saya mahu, tetapi bukan itu matlamatnya. Amanat yang saya kendong adalah untuk mengajar supaya kamu KENAL GAYONG mengikut ADAT dan ADAB serta SISTEM sepertimana  yang telah ALMARHUM DATO' MAHAGURU pesan dan perturunkan kepada saya."

"JANGAN GOPOH DALAM BERGAYONG. 
SIMPAN APA YANG DIGELAR RAHSIA HULUBALANG. 
JANGAN MUDAH "BAGI SENJATA" KEPADA ORANG LUAR. 
SILAP LANGKAH BURUK PADAHNYA!"

- Ayahanda Cg Hj Amin Hamzah -
Apit Jinjang Mahaguru merangkap Panglima Singa Malaya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...